Om projektet

I Finjasjön görs en undersökning på effekter av catch and release (återutsatt fisk) av Lunds universitet. I detta forskningsprojekt berörs en av de viktigaste aspekterna inom sportfisket som är av stor betydelse för utvecklingen av ett hållbart fiske. Syftet med studien är att undersöka hur gös påverkas av ett upprepat C&R-fiske. Återfångst av märkt fisk kommer att ge resultat om tillväxt, kondition, rörelsemönster och individvariation efter C&R.

torsdag 14 juli 2011

Trögt och åter trögt......

Har varit och kört två pass sedan förra veckan. I tisdags körde jag ett eftermiddagspass som nog får räknas som av ett av de sämsta. Förhållanden var som jag ser det rätt hyfsade, kanske lite mycket vind men det är ju oftast då det är bra fiske. Så var det inte!!!!

I går var jag där under dagen och visst var där fisk att fiska på men det var trögt och åter trögt. De flesta gösarna endast inspekterade jiggarna för att sedan försvinna i tomma intet. Vi lyckades i alla fall knipa några stycken men inga i den större kalibern.





Under kommande veckorna kommer jag tyvärr inte att ha så mycket tid att fiska gös i Finjasjön och därmed blir det då färre rapporter. Jag hoppas att i form av andras rapporter rapportera om hur fisket är. Är ni ute på sjön oavsett om ni får någon återfångst eller inte, så berätta gärna hur det går eller skicka bilder så lägger jag upp det här på sidan. Jag kommer att göra vad jag kan för att komma ut några dagar under de kommande veckorna men det är väldigt osäkert när det blir.

Ha det gott

Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar